Helgen!

Helgen har varit underbar. I lördags var vi på kalas hos Petra som fyllde 30 år! Grattis, Grattis! Sen på kvällen åkte jag o Alvin hem till Erika o Tomas o käkade Mc Donalds o snackade lite. Deras granne bjöd in Alvin att hoppa på deras studsmatta. Oj, vad han skrattade!
På vägen hem upptäckte jag att jag tappat min stegräknare..:FAAAN!

Söndagen var vi o kollade på ett hus i Hedenlunda, men det var inget för oss. Sen var vi o storhandlade o sen var vi o handlade lite leksaker till Alvin i födelsedagspresent o sen gick vi hem o lagade mat. När vi hade ätit gick vi till mammas grav, alvin o jag.

Vi pratade om Mormor o att vi är där o hälsar på mormor. Då säger han: Ä momo? Botta... O sen slår han ut med händerna... o visar att inget finns där typ... Då säger jag. Mormor är i himlen, där uppe, o så pekade jag.

Där uppe, momo! O så pekade alvin. Momo däuppe, molnen... ha ha ha, han var såå söt! O jag fällde några tårar bara för att han var så himla söt! Sen när man frågade honom vart mormor var så pekade han upp i himlen o sa att momo molnen... *älskar*


Sen på kvällen när han hade gått o lagt sig så började han skrika efter ett tag.  Sprang in till honom o då var han jätteledsen. Vad är det , gubben frågade jag. "motocyklarna faliga" o så tjöt han. Nää, men de är inte farliga säger jag. Joo, motocyklarna farliga. Näää, men motorcykeln är inte farlig. Den står ju i garaget o sover nu juh... "mmm, motocyklen sover" Ja, det gör den. "Gonatt" säger han då o lägger sig till rätta. Jaha... bara att gå ut igen. Oj, vad jag fnissade åt honom. Drömmer om motorcyklar o pratar om dem heeeeela tiden. GALEN... !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0