Rädsla

När man blir rädd så kan man ibland häva ur sig konstiga saker till sin partner för att på så sätt dämpa sin egna rädsla på nåt sjukt sätt. Min sambo är expert på att göra så. Jag förstår att han gör det för att han också blir rädd, men när han gör så så blir ju jag nån slag syndabock o eftersom jag själv då redan är rädd så blir ju allting tio gånger värre.
Igår skulle Alvin o jag laga mat. Tar hans stol o ställer vid spisen, står brevid honom, säger till honom att stå stilla medan jag vrider kroppen till makaronpaketet o ska öppna det. I ögonvrån ser jag hur han sätter sig ner, på ryggstödet, o ramlar handlöst bakåt med huvudet först! Jag blev livrädd! Han fick så ont så ont! Jag trodde han hade fått hjärnskakning. Han grät av naturliga skäl helt hysteriskt o bara tjöt att han ville sova. Ringde Tina o hon sa att vi skulle avvakta. Ringde senare 1177 o de sa att vi skulle bete oss precis som vanligt o om vi då ser att han beter sig konstigt så skulle vi åka upp. Men icke då. Han åt mer än  han brukar, var snällare än han brukar, bajsade på ankan på eget initiativ o var allmänt gossig. Min lilla älskling! Sen sov han o jag i samma säng o jag har sovit som en kratta.

I eftermiddag ska jag sitta själv i växeln mellan 12-17. Jag kommer avlida! Fatta hur lång tid det är att sitta helt själv i en växel!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte roligt när de ramlar o slår sig. Tur att det gick bra. Linus har inte stått på sin stol sedan han ramlade baklänges o slog i huvudet.

2009-04-28 @ 20:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0