Musse Pigg

I lördags var jag o Tina på Ikea en sväng. Barnen var lagom trötta så tillslut tänkte vi åka hem.
Då springer jag upp till lindex o ska handla nagellack. O där står han... MUSSE PIGG!
Alvin blev asglad o så stog vi där o tittade ett tag. Han ville inte hälsa på honom, det räckte med att titta.
In på Lindex o handla istället, då vill han krama Musse.
Tillbaka till Musse o där kramas de o jag fotar. Bilden blev askass men men...
Sen får han en present, en teckning, o sen ska vi gå. Vi ställer oss vid hissen o jag säger till Alvin att trycka på knappen.
Då står det en rödhårig, halvfet farbror där o säger:
-No!
-Yes, svarar jag.
-No, säger han. Mickey is going to go with the elevator.
Okey, säger jag o vänder mig till Alvin o säger:
-Åh, alvin du ska få åka hiss med Musse!
-No, säger den rödhåriga, halvfeta farbrorn o Alvin börjar STORTJUTA! "Jag vill inte åka hiss med Musse...!!"

Musse anländer till hissen, Alvin tjuter, jag tjoar o halvfeta, rödhåriga gubben trycker på hissknappen. Jag rör mig, men Alvin i famnen, mot hissen.
-No, säger halvfeta, rödhåriga farbrorn igen. Hissdörrarna stängs.
Men ursäkta? Det var ju för fan ingen kung, det var Musse-jävla-Pigg som skulle åka i hissen... Så där stog jag med en snyftandes unge o fick snällt vänta på nästa hiss.... Musse-jävel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0