Biosällskapet!

MMS

Jenny, Lise, Tesse, Jessika o Jill.
Filmen var att rekommendera om man gillar riktiga tjejfilmer...
Precis när filmen börjar så kommer det en mycket förvirrad man o ställer sig o tittar snurrigt över publiken. Tillslut går han o sätter sig på vår rad näst längst ut. Det var bara det att där hade vi lagt våra jackor. Så de tar farbrorn o kastar på stackars Jill. Sen slår han sig ner o lägger sin egna jacka på stolen längst ut. Eh?
Filmen hade allt. Mycket skratt, snygga killar, gråt o ett lyckligt slut! Wonderful!

På vägen hem skulle jag handla mat i vår "kvartersbutik". Vi brukar aldrig handla där då det är lite halvskumt. Kommer in, köper en mjölk o upptäcker att jag inte har några kontanter. ska då handla en mjölk för 8 kr på mitt kort. Då tar turk-fjortisen i kassan 5 kr i avgift. O jag som var lite lätt irriterad efter att ha pratat med Kristin IGEN, fjärde gången denna dag hon ringde, så fick jag ett mindre utbrott. Talade om för "turk-snärtan" att du får inte ta 5 kr i avgft. Varför då frågar hon? För att jag har VISA kort svarar jag då. Då ger hon mig 5 kr o lägger på mjölken. Fine tyckte jag o end of story. Men det tyckte inte "turk-snärtan" bakom kassan. Istället för att låta mig gå så börjar hon tjafsa emot mig. "Oavsett vad man har för kort så tar man en avgift" Nej, svarar jag. För jag har VISA kort. Du får inte göra det då. "Amen, alla tar ju avgift". Ja, men det får man inte. "Amen det kan ju inte jag veta, svarar idioten mig då". Fast det skiter ju jag i, det är ju du som står i kassan då får väl du ta reda på vilka regler som gäller sa jag till henne då. "Vadå för regler?" undrar hon då. VISAS regler svarar jag då. Då fnyser turk-snärtan åt mig o jag fnyser tillbaka o gick därifrån. Idiot! Jag brukar aldrig tjafsa om att de tar avgift, men bara för att jag var så irriterad så fick hon sig en skopa. Men det där är väldigt irriterande, varför ska jag betala en avgift liksom? Jag gör ju redan det genom att ha ett VISA kort! Suck... undra om jag ska ta samma diskussion idag. Jag lovade Anders att aldrig mer gå dit nu...


Kommentarer
Postat av: lise

Ja den där mannen var ganska roande. Men hade JAG suttit på kanten där hade han fått veta hut. Samtidigt vet jag inte om jag hade vågat, han verkade inte helt riktigt efter en första bedömning ;)



Det där med avgift på visa kort irriterar jag mig något fruktansvärt på. MASSOR som gör det, här i närbutiken hos oss också. Fast jag också har visa, och man inte FÅR det. Tänker varje gång att IDAG ska jag säga till, och kaxar upp mig hemma. Men sen är jag så feg när jag kommer dit. Kanske skulle bli gravid igen, för då hade jag jävlaranamma så det räckte och blev över.

2009-01-30 @ 08:32:15
URL: http://itsmychaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0