Vattenfråga?

Hur kommer det sig att när man bestämt sig för att försöka leva ett "nytt" liv så blir man alltdi hungrig. Nu pratar jag alltså om mitt nya liv som att försöka tänka på vad jag äter o hur jag rör mig. Jag är konstant hungrig. Det är helt sjukt. Det enda jag tänkte på igår kväll var att jag ville äta godis. men jag höll mig o åt inte en enda godisbit. mest för att vi inte hade nåt hemma, men ändå. jag gjorde det inte.*stolt* Jag drack vatten istället. Men hur gott är vatten egentligen? O vet vi egentligen vart det där vattnet kommer ifrån? Jag menar, vi kissar o det försvinner ner med massa vatten. Vi duschar o det försvinner ner med massa vatten. Vi diskar o det försvinner ner i massa vatten. men vart tar all skit vägen? Kan vi verkligen vara 100 procent säkra på att vattnet vi dricker ur kranen är 100 procent rent? Nej, jag vette fan. Det är därför jag alltid dricker Cola. Men nu är det slut med det. Så nu väntar väl en tid full av salmonella o kass mage. Jag som de senaste dagarna skyllt mina fisar o toaspringande på all broccoli jag ätit, men nu har jag det. Det är vattnet! Får helt enkelt köpa flaskvatten istället. För i kontraktet med mig själv om mitt nya liv står det fan inget om att vara rädd om miljön också. Konsum! Here I come....

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Hahaha, du är rolig du. Nä, vattnet blir inte 100% rent, det är tur det. Annars hade vi blivit sjuka ännu oftare - lite skit rensar magen.

Här har du en till som ska börja med nya vanor, magen passar inte in i byxorna längre, den vill leva fritt istället.

2009-01-09 @ 09:53:23
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pia

Jag vill också sluta dricka coca-cola men det är svårt. Vatten är inte jätte roligt alls och jag gillar inte bubbelvatten.

Synd att de inte kunde uppfinna Cola utan socker som inte smakar rengöringsmedel och har massa läskiga cancerframkallande ämnen i sig.

2009-01-09 @ 13:16:42
Postat av: Tussi

Jag var beroende av cola under nära tio års tid, tror jag. Drack en stor flaska varje dag. Men det är väl bara att inse att det är ett beroende och att man inte mår bra av det, så jag slutade ganska tvärt i samband med att jag hade magkatarr och det har varit en befrielse!



Nu saknar jag det inte alls, och dricker det bara någon gång ibland vid festligt tillfälle - men det smakar ju inte alls så bra som man tyckte när man var beroende...



Ett litet tips är att fylla vanliga halvliters flaskor med kranvatten och dricka ur dem, det slinker liksom ner lättare. Och svenskt vatten är bland det renaste i världen. Och vad tror du Coca-cola är gjort på? Mjölk? Pucko!

2009-01-20 @ 22:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0