Min lön

Häromveckan fick jag reda på min nya lön. Jag blev jätteglad över lappen jag fick från chefen. Tills häromdagen när jag kollade i vårt lönesystem o det står en annan lön där, som var 200 kr mindre än den som stog på lappen. Men ursäkta? Går in till chefen o frågar om det, hon säger att hon förutsätter att det på lappen är rätt eftersom det kommer från personalavdelningen. Hon mailar lönekontoret o frågar.
Jag hör ingenting om det förrän idag då vår fackordförande kommer o säger att han hört på ett möte att det var nåt fel med min lön. Då visar det sig att den lönen som står i lönesystemet är den som är rätt enligt facket. Men hallå? Jag fick ju en lapp med en annan lön, det är ju den jag ska ha då! Han skrattar lite o ber mig ta med lappen till honom. "Det ska bli spännande o se vad de säger om det här..." säger han. Vadå säger? Det är bara att punga ut tycker jag. Det är inte jag som gjort fel, det är de som sagt en annan lön till mig. O den lönen är påskriven o klar. Inget att diskutera tycker jag. Visst det är bara 200 spänn, men i vårt fall är det ganska mycket ändå. Pinsamt är vad jag tycker det är...

Jag återkommer....


*uppdatering* *uppdatering* *uppdatering* *uppdatering* *uppdatering* *uppdatering*
Jag fick den högre lönen till slut. Det var HR som missat att vi skull ha ett extra påslag. Skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0