Roligt?

Vaknade 2.15. Dörren öppnas o där står Alvin. Han säger inget. Han bara står där o tittar. Jag tar täcke, kuddar o glasögon o reser mig upp. Alvin går mot sitt rum. Han lägger sig på sin kudde o somnar på stört. Där står jag med mitt täcke, mina kuddar o mina glasögon. Jaha? Vad gör jag nu då? Ska jag gå tillbaka o lägga mig, eller ska jag lägga mig hos honom. Det blir det sistnämnda för då vet jag att jag får skaplig sovmorgon. Jajamensan. 8.10 slog han upp sina blå. I ungefär samma ögonblick som Anders kom in i rummet o säger. "du kan gå in o somna om i vårt sovrum igen" Nä, vars. I morgon. I MORGON är det min sovmorgon.

Tycker Alvin känns varmt o tar tempen. Jaha. DÅ var det dags igen. 38,7. Va fan! Ska vi vara hemma varenda helg? Vi kan ju aldrig vara familj för någon måste alltid vara hemma med ett sjukt barn. Astråkigt!
Anders är o fixar med sin nya bil nu. o Alvin o jag skulle ha träffat Petra o Linus o åkt spårvagn. Helgnöje på hög nivå! Men barnen älskar det! Morfar/Farfar kör ju spårvagn så de tycker ju att det är skithäftigt!

Ska snart klä på oss o knalla ner på stan. Måste köpa Alvedon o presentpapper till Lokes presenter. Loke är pojken som döps idag vars dop vi är bjudna till. Men en av oss måste stanna hemma o det lutar åt att det blir jag. Vi får se, inget är bestämt ännu. Mer än att Alvin ska vara hemma. Skit också!

Funderar på att springa till smyckesshoppen också. Men jag vet ju att det kommer kosta miljoner o jag har ju redan så mycket grejer hemma. Men det är ju så roligt att köpa nya grejer, det blir som en drog när man kommer in där. Pärlor som är jättefina, roliga smyckesdetaljer, kedjor, silvertråd, öglor osv... Har en liten idé om ett coolt smycke i mitt huvud, men jag vet inte om det blir lika bra i verkligheten. Måste nog gå dit o köpa det jag behöver så att jag kan testa. Det vore coolt iaf.

Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0