Sjuka människor

När någon hittar på saker om mig, bara för att göra någon annan illa, så börjar jag undra vart den  här världen är på väg. Och om den här människan nu kan hitta på detta, vad skall komma härnäst? Denna person har jag inte haft att göra med på flera, flera år. Inte mer än att personen i fråga kommit i min närhet pga olyckliga omständigheter. Jag vill inte ha med denna människa att göra, det har jag gjort klart för flera år sedan. Och jag har lyckats hålla mig ifrån eländet, men nu känner jag hur det kryper närmare och närmare. O jag mår illa. Denna person har verkligen ett stort fel någonstans, jag gissar på de övre delarna. Personen verkar dock inte förstå det själv utan fortsätter sin lömska jakt på drama och olycka. Detta får mig att undra, vill inte personen vara lycklig? För det är så det känns. Och att sedan dra in oskyldiga människor som verkligen inte vill bli indragna, det är väl nästan höjden på... jag vet inte, sjukt? Jag tycker så synd om denna sjuka människas sambo, vad får inte den gå igenom. Man önskar bara att sambon kunde vakna upp o göra sig av med detta sjuka. Sambon skulle bli så mycket lyckligare, men i sin sjuka vardag så inser sambon inte detta utan uthärdar det och lever på de bra stunderna. Jag har varit där, jag vet precis hur det är att leva med en sjuk människa. Det är höjden av att göra sig själv illa, man kan nästan jämföra det med att skära sig själv. För det är det man gör, bara att det inte syns utanpå.

Kommentarer
Postat av: Petra

Det är väl ingen jag känner??

2009-09-21 @ 19:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0