Att städa eller att inte städa - det är frågan

- Mamma jag vill se på film
- Nä, vi ska snart bada, mamma ska bara jobba färdigt. När den stora visaren står på fyran då ska vi bada.
-Meh, vad ska jag göra då då?
-ja, du kanske kan städa ditt rum lite?
- JA! Det gör jag...
Alvin springer iväg o jag får jobba i ungefär 7 minuter ifred.

-Mamma! Jag vill inte städa mera.
-Nähä, varför inte det då?
-Nä, jag tycker det är fint när det är stökigt.
-Men Alvin, man kan inte gå på ditt golv. Det ligger saker överallt.
-Ja, men jag tycker om när det är stökigt.
-Ja, men det gör inte jag.
- Mamma, du kan städa när jag fyller år.
-Eh, va?
-När fyller jag år egentligen? Är det på söndag?
-Eh, nä det är om ungefär ett år.
- Ett år?! Näää...
-Jo....
tar en ballong o leker med istället... självklart precis där jag sitter o jobbar så att jag ska se när han kastar ballongen på olika sätt...

Kommentarer
Postat av: Carro Tjäder

Ha ha ha ha han blev snuvad på ett helt år! Stackarn... :-)

2010-07-06 @ 08:02:06
URL: http://carolinatjader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0