Min hjälte

Mitt i vintern så envisades jag med att fortfarande cykla. Halt o jävligt var det, men cykla -det skulle jag! Det var inte så roligt när det var en halvmeter snö, då drog jag mest cykeln o önskade att jag lämnat den hemma men jag försökte vara tapper.
När det var som mest snö så plogade plogbilen igen vårt cykelförråd, han la all snö där cykelställen brukar vara vilket gjorde att jag fick ställa cykeln i valvet ut mot gatan. Tyvärr så var det ju is mellan dörren o marken så dörren gick inte alltid igen utan man var tvungen att uppmärksamma det. Jag lärde mig ju detta, men det gjorde inte alla mina grannar. Detta resulterade i att min gråa pärla, räddaren i alla väder, försvann. Gissa om jag blev snopen när någon stjäl en cykel mitt i vintern, vem är så dum förutom jag att man vill ha en cykel då?

Detta slutade med att jag fick pimpa Anders gamla damcykel från sent 70-tal så att den var cykelvänlig igen.

Igår cyklar Alvin o jag till Anders jobb o sen tar vi bilen o ska åka o handla o hämta parkeringspengar. Vi åker sen o betalar parkeringen på Skepparegatan. När vi ska åka därifrån åker vi förbi Video West o ska vända där. Då säger Alvin:
-Mamma, där står din cykel!
-Nä, men gubben. Pappa har ju cykeln.
-Men mamma, jag menar den grå som någon tog.
-Va? undrar jag o vänder på huvet o ser nåt grått i ögonvrån.

Jag åker ner till nästa korsning o vänder där igen för att åka tillbaka till Video west o kolla om det stämmer. O vet ni? DET GÖR DET!? Alvin har hittat min stulna cykel efter kanske 8 månader.. Bästa killen!
Jag vill poängtera att jag är medveten om att man inte får "stjäla tillbaka" sin egna cykel MEN den var fortfarande låst med mitt lås o jag hade nyckeln så det sket jag i.

När Anders kommer med nyckeln, han cyklade ju hem medans vi tog bilen, så säger han:
-Är du säker på att du inte var full o ställde den här?
hahaha, det är humor!

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag håller med Anders!! ;-)

2010-10-14 @ 22:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0