Varför händer sånt här alltid mig?? Del 2

Sätter mig o äter min lunch, baconbiffar med potatismos o pepparsås. Jättegott! Lisa o jag pratar om hur vi ska spendera resten av lunchen, ca 30 minuter. Vi bestämmer att vi ska ut o gå. Vi får ju poäng när vi rör på oss, 30 minuters promenad är 1 poäng t e x. Lisa springer iväg o ska hämta sin jacka o jag ska gå på toa medans hon är iväg. Vi bestämmer att vi ses på gården. Kanon!
Jenny kliver in på toaletten. Det är en sån toa där man först kommer till ett litet rum med handfat o sen är toaletten en dörr in. Jag står o överväger om jag ska ta med jackan o väskan in på toan för det är så trångt, men bestämmer till slut att jag tar med grejerna. Tur är väl det, så här i efterhand!
Jag stänger dörren. Ser att handtaget är lite konstigt, men tänker inte mer på det. Jag låser dörren o känner på handtaget att det verkligen är låst. Vad i h***? Jag får inte upp handtaget?! Panik! Rycker i handtaget o trycker på dörren. Vrider om låsmekanismen, rycker o sliter o trycker på dörren. Inget händer. Handtaget sitter där det sitter. Dörren sitter där den sitter. JAG KOMMER INTE UT! Sätter mig på toan o andas lite. O skäms. Skäms som en hund ärligt talat. Vem fan ringer man? Provar att rycka, dra, slita, trycka, vrida låsgrejen lite till. Nada. Nähä? Vad gör jag? Vill ju inte ringa någon. Fan vad pinsamt! Vad gör jag?
Ringer till växeln. Ann svarar. Jag asgarvar. Hon förstår ingenting genom mitt hysteriska pinsamma skratt. Till slut får jag fram:
-Jag är inlåst på toaletten!!!!
snacka om asgarv! Fick nr till fastighetsskötaren o får ringa o skämmas! "Jag ska bara fixa ett par grejer så kommer jag o Ove snart". Vadå fixa ett par grejer? Kom nu!!! HJÄLP!
Ringer Lisa, som jag skulle gå med, o berättar eländet. ASGARV! Hon lokaliserar upp mig o står utanför dörren o fnittrar o pratar med mig. Lisa upptäcker att inte väggen går ändå upp. "Du kunde ju ha klättrat upp där, Jenny!" Say what?! Har du sett hur bred jag är egentligen?? hahahah!
Till slut kommer Peter o Ove o räddar mig från toafällan. Varför?? Varför lyckas sånt här alltid hända mig??

Kommentarer
Postat av: Cammen

Hahaha underbart ja du Jenny du lyckas visst alltid :)

2010-09-15 @ 13:56:41
Postat av: Petra

Du fick ju sitta och filosofera utan barn ett tag ju!! Man ska tänka sig för vad man önskar sig....

2010-09-15 @ 20:43:56
Postat av: Kicki

Hahaha, you made my day!!



Puss Kicki

2010-09-16 @ 09:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0