Scooby-doo

Alvin är ju kär i Dapne i Scooby-doo…har jag sagt det?

Inatt kom han in till mig i vardagsrummet när jag låg o läste:

-Mamma, jag har mardrömmar o kan inte sova!
-Oj, då! Kom o ligg här hos mig. Vad drömde du om då?
-jag drömde att dapne inte fanns på riktigt…*snyftar*
-eeeh… men Alvin, Daphne finns ju inte på riktigt. Hon är ju bara på tv.
-Jag vet, men jag är ju så kär i henne! Jag vill att hon ska finnas på riktigt!
-Eh… vill du sova här hos mig?
-Jag tycker du ska sova hos mig i mitt rum. 

Det hela slutade med att han låg i soffan brevid mig tills jag läst klart, sen sov vi ihop.

 I morse:

-Mamma. Jag tänker så här (o han sa precis så), om jag slår sönder glaset på tv´n då hamnar ju jag mitt I scooby-doo o då träffar ju jag dapne…
-Nej, fast vänta lite här nu. Slår du sönder glaset på Tv´n så kan man inte se dapne överhuvudtaget. Då försvinner hon!
-men hon är ju bakom glaset…?
-ANDERS!! Förklara det här…!

 Nån minut senare:

-Mamma, jag tror att Daphne finns där tomten finns. Så nu tycker jag att vi åker o hälsar på tomten o Dapne i skogen!
-Eh… men alvin… Dapne bor INTE hos TOMTEN… hon finns inte på riktigt, det är ju bara på låtsas.
-men jag vill att hon ska finnas på riktigt… jag är ju kär i henne! 

Ha ha ha ha… han har en skaplig crush på Dapne kan man säga…=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0