Att sova på plastad frotté

För er som inte vet vad plastad frotté är så är det nåt man lägger i sängen, vaggan, bilstolen, soffan eller så för att förhindra att dessa blir förstörda/nerkissade. Det hamnar i frottén istället. Asavärsabra!
Men att sova PÅ plastad frotté, i en 90-säng tillsammans med en värmekamin på 4 år är INTE att rekommendera!
1 - Den knölar sig, i alla fall den vi har just nu. Vi har flera o de andra gör inte det.
2 - Att överhuvudtaget försöka få plats i en 90-säng är bara dumt.
3 - Man svettas som en gris. Jag vaknade flera gånger o var helt genomblöt. Fräscht att somna om på det, man orkar ju inte gå upp o byta lakan mitt i allt ihopa. Jag vill ju bara sova.
4 - Den är lite hård o inte så skön att ligga på.

Ni ser. Ni förstår? Mina nätter är riktiga helveten.
Jag drömmer om en värld där jag kan sova hela nätterna i min egna underbara säng, där min man håller om mig hela nätterna (o inte gnäller om att det är så varmt), där Alvin för alltid är frisk o aldrig drömmer mardrömmar eller har nattskräck, där jag sover med stängd mun o inte dreglar o heller inte vaknar med odören Allan i min mun.

Är det verkligen för mycket begärt??



Alvin har fotat sina föräldrar - snygg bild va??=)


Kommentarer
Postat av: Petra

Kul att se att du skriver lite igen.....

Hatar plastad frotté!

Men bra när olyckan e framme:-)

2011-01-09 @ 13:17:00
Postat av: Amandusanneli

love the web site lots of luck love to see more poems

2011-11-27 @ 18:17:07
URL: http://amandusanneli.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0