Att få vara på toaletten ifred

Det står högt i kurs här hemma. Jag har beskrivit detta dilemma förut, men här kommer ytterligare ett exempel på varför vi, när vi nu nån gång flyttar, kommer ha fler än en toalett. Eller förresten, ni får TVÅ exempel...

Exempel 1 - Alvin o jag ska gå o bada. Jag säger:
"Alvin, jag går o bajsar först för jag har så ont i magen" Vi snackar skithugget Allan.
Jag sitter där på toan o gör tvåan BIG TIME. Då kommer Alvin, inhoppandes med handen på snoppen:
"Mamma, jag kissar på mig!" (Förstår ni mitt dilemma?)
"Ja, men nu bajsar jag". (kunde liksom inte flytta mig eftersom det var ett aktivt bajsande just då.
"Men mamma, varför har vi inte två toaletter?!"
"Ja, men nu har vi inte det" Jag börjar se paniken i hans ögon. Det hela slutar med att han får ta en hink som stog i badrummet o kissa i. Jag kunde ju inte flytta mig o han kissade nästan på sig. Illa, men nöden har ingen lag!

Exempel 2:
Klockan är cirka 03.43 eller liknande. Det är i vilket fall mitt i natten o jävligt mörkt. Jag ligger på soffan o sover/hostar/nyser/mår dåligt. Alvin kommer intrippandes o ska ligga brevid mig i andra soffan. Jag känner att hjälp vad jag är kissnödig. Går upp. Sätter mig på toan. Har kanske suttit där i 10 sekunder. Då öppnas dörren. (Fattar ni? Det är fan inte sant, alltså! Inte ens mitt i natten?!)
-Suck, suckar anders o stänger dörren.
Jag gissar att han står kvar utanför. Men mitt kisseri håller i sig, jag var verkligen aspissnödig. Efter en stund så öppnas dörren:
-Är du klar eller?
Observera att jag fortfarande sitter kvar på toalettstolen!
-Nej, då hade jag ju ställt mig upp o gått härifrån.
-Amen bra! O så slänger han igen dörren. Vad hände nu? Hur kan man tjura ur för att den andra inte kissar tillräckligt fort? När jag väl ÄR färdig så går ut o slår upp dörren lite hårt vilket gör att den slår i anders, som råkar stå bakom dörren. Men hur skulle jag kunna veta det?
-DU KAN JU VARA LITE FÖRSIKTIG! (Anders humör är lätt lite lågt tidigt på morgnarna, sent om kvällarna, på eftermiddagarna när han kommer hem från jobbet, på dagarna när han har mycket att göra osv...;o) )
-Amen snälla du, hur skulle jag kunna veta att du står bakom dörren o gömmer dig?
-Bra! O så går han in... ha ha ha... det är ju så roligt att man dör!

Förstår ni mitt dilemma? Förstår ni min dröm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0