Hoppas det inte smittar

Jag är ju sjukligt rädd för tandläkare, tandsköterskor osv. Allt som har med en tandläkarstol gör mig skitnervös. Det har blivit bättre, men det är verkligen inte bra.

Idag ska Alvin till tandläkaren. Han är svinnöjd och laddade upp med att ta med sig ett annat gossedjur till dagis i morse än Lollo. (stackars lollo, btw... hon blev ratad, dagen till ära) Istället tog han med sig en liten kanin som han faktiskt fick hos tandläkaren sist vi var där.

-"Mamma. Det här är kaninis. (eller sa han tandis? Hm, jag kommer inte ihåg men nåt av det var det. o det slutade på ...is"
-Ja, vad fin. Ska han med istället?
-Ja. Vet du vad min elefant heter?
-Nä.
-Elefantis, så klart.
-Ja, men så klart. Vad tokig jag är?!
-Jaha, mamma. Det är du.
-Vet du vem jag fick tandis (eller om det nu var kaninis) av?
-Mmm...
-Jag fick den av tandläkaren sist jag var där. Nu kommer hon tycka jag är jätteduktig som har med mig min kanin.
-Ja, det kommer hon nog.
-Mm...

Ha ha ha... gulle... Måste fråga sen vad den heter egentligen.

Men håll tummarna nu!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Långöra var det va?

2011-03-31 @ 20:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0