Härlig start

Trötta idag? Skoja inte! Vi har spelat tv-spel o kollat på tv hela dagen, man blir ju inte direkt piggare då. Vi har också ätit den obligatoriska pizzan o kollat på skidor.
Till middag skulle vi äta våfflor så Alvin o jag springer ner till kvartis. På vägen dit bygger vi en snögubbe som Alvin blev jättestolt över. Vsd händer? Jo, när vi kommer tillbaka så har någon haft sönder den?!?!? Amen va?! Så jävla dåligt! Alvin blev jätteledsen o pratade massor om det hela kvällen sen. "förstår de inte att ett barn kan bli ledsen?" Plutten!
Hem o grädda våfflor men då vill sessan ha mat. Jag häller i den första laggen för att visa Anders hur mycket man ska ha i o sen ska han göra. Det blir lite mycket. Det rinner över. Alvin står brevid. (nu skrattar jag så ihjäl mig, både när det hände o nu när jag skriver) så säger han:
-Pappa. Det rinner över.
-mmmm, jag vet.
-SKA det rinna över?
-näää...
Kanske bara var roligt när man såg det menvet man hur Anders är i köket så var det hysteriskt roligt. Ha ha ha.
Skickar med en fin bild på vårt nyårsfirande. Det var ungefär sådär hela tiden. Ungar överallt, tuttar överallt, skrikande bebisar här o där men vi hade förbaskat trevligt. Bästa var nog när jag hittade Max liggandes över bordet samtidigt som han slickar på en ljusstake med pålimmat pärlsocker på som Alvin gjort på dagis. När jag frågar vad han gör så svarar han: "den här är jättegod!"
Eh? Okej.
O så rökte jag. O satan i gatan så gott det var. O nää. Jag ska inte börja röka! Promise!
På tal om promise, mitt nyårslöften är att äta mindre godis o att gå ner i vikt. Minst 10 kg, men 15 vore najs. Men då kanske jag ser sjuk ut!? Ja ja. Ett steg i taget. 1september ska jag på bröllop så tills dess ska det vara klart iaf! NU KÖR VI!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0