Negativ?

Nu kommer jag låta som en gnällkärring. O det kanske är mitt nya jag, vad vet jag?
Men mitt förra inlägg var negativt om hostning o nu kommer ett till. Fast om mina små (de var det förut iaf) bröstvårtor. Ni som läser detta o kanske vill kunna se mig i ÖGONEN igen kan ju sluta läsa här! Men mina vårtor är numera helt jävla gigantiska, såriga, blöder o ser allmänt mysko ut. Ont så INIHELVETE gör de också! Svägerskan beskrev sina tuttar som en playboybruttas. Detta kändes på nåt sätt mer angenämt än min beskrivning som lät ungefär: "...som Mt Everest o nån jävel sitter o gör tusen nålar på dem."
Nu har de dessutom börjat blöda o amningsbhn blir för tajt i kupan när jag har vårtskydden på så de fastnar. Ont gör det, men så är det. Ska "hyra" en pump av BB tänkte jag. För jag vill ju amma. Bara inte nu. Bröstmjölk med blodsmak tror jag INTE står på à la carten hos Agnes.

Sen måste jag bli lite mer positiv o säga att den här gången var hela upplevelsen mycket bättre. Från start till slut.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Stackars dig..Jag läste hela inlägget och jag kommer att kunna se dig i ögogen trots tuttproblem :):)



Hoppas dina vårtor snart återgår till sitt normala tillstånd!



Kram Kicki D

2011-11-20 @ 12:57:34
Postat av: Sandra R

Du får gnälla hur mycket du vill! Först, bebisarna bryr dig inte speciellt mycket om blod i mjölken. De vill åt maten och närheten. Aah, jag minns verkligen all smärta från såriga bröstvårtor. Amningsnapp? Lanolinsalva att smörja med är ett måste! Att hyra en pump är också bra, du får behålla handpumpen sen.

Lycka till! (Behöver du amningsbh?)

Kram

2011-11-20 @ 14:27:34
URL: http://www.aresmamma.se
Postat av: Myself

2011-11-21 @ 00:45:26
Postat av: Myself

Sandra

Redan bättre, använder purelan. Hade exakt dsamma m Alvin

2011-11-21 @ 00:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0