Egentid=tråktid

Jag är en av de där som gärna gnäller lite över egentid. Gärna högt. O lite taskigt ibland. Men jag erkänner. Jag vill nog mest bara slippa alla måsten. Jag hatar egentid. Det är så..så... Tråkigt?!?! Jag vill ha egentid tillsammans med andra. Helst Anders. Men inte hemma. Bara få slippa tänka på mat, städning, tandborstning o allt annat som ingår i en vanlig vardag.
Ikväll har jag egentid. Det är jätteskönt att barnen sover. Verkligen jätteskönt för då har jag egentid. Vad händer? Jag är SÅ uttråkad! Tittar på tv-program jag redan sett, läser tidningar utan bra innehåll. Ja, jag skulle kunna packa, städa tvätta bla, bla, bla. Men jag vill inte. Jag tänker inte. Jag har faktiskt egentid. Varför känns det då som ett straff...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0