Helgen!

Helgen började väl sådär bra... skulle ju upp tidigt o hjälpa ERika o TOmas att flytta. Jag skulle få sova på natten o <Anders skulle ta Alvin. Det gick käpprätt åt helvete. Alvin blev helt hysterisk när han såg Anders o skrek helt galet mycket i 40 minuter. Då kom anders in o sa snälla kan du försöka lägga honom. Mmm, mumlade väl jag o gick in helt sömnig o förvirrad...La honom i sängen o själv la jag mig uppepå Erik, Grodan o Älgen... OH MY GOD! Ingen bra idé...Vaknade efter 2 timmar o hade GAMNACKE! Tassade in i vårt sovrum där jag får frågan "Somnade du?" Eh? Ja, vad annars? "Jag väntade på dig ju..:" Gulligt! Men då får man skylla sig själv att man får lite sömn...

Upp halv åtta på lördagmorgonen o käka o packa ihop det alvin skulel ha med sig till Morfar. Sen tog vi Clion o busåkte (med alvin i knät) till morfar. Han blev skitglad när han såg vart vi skulle o började prata om Morfar när vi svängde in på gatan... ROLIGT! Lämningen gick kanonbra!

Sen provade vi Anders nya GPS till Linköping! Fan vilken bra grej det där är alltså! MOOOOT LINKÖPING...
Väl framme möts jag av ett nytt smeknamn...? EH, va? TOMAS!
Erika o jag städade som galningar, tvättade fönster o höll på! Trött i armarna? JAAAAA!
Allt tog tre timmar o det var både flytt o städning! TEAMWORK! Jajamensan...!
Mot Tallboda o hämta Mia o sen åkte vi tillbaka till norrpan o deras nya hus... SHIT VAD SAKER!
Vi började plocka i ordning men det ballade ur lite när alla blev trötta... Erika blev förbannad på bredbandsbolaget som inte fixat igång deras tv men då åkte vi hem. Eller anders åkte hem o jag åkte o hämtade Alvin.

Allt hade gått jättebra o hos morfar o maud! Inte ett pip hade han sagt på hela dagen (Varför händer aldrig det hemma??)  När jag kom satt de o lekte med bilarna! SÖTIS! De såg fram emot att ha honom den 3 maj också... Eftersom han var så lätt att ha...SKÖNT!

Hem o väl hemma så käkade vi pizza, orkade inget mer. Sen gick Anders o la sig 20.30 o jag 21.30...STENTRÖTTA! Sov hela natten för Alvin vaknade inte..:SKÖNT!

Mindre roligt var det att han började spy på morgonen o höll på HELA DAGEN!! Han fick inte ens behålla vatten...KRAKEN! O så var han så söt efter varje gång han kräkits..."Oj, spillde..." Snutteplutten...!

Idag mår han mycket bättre iaf...har fått behålla vällingen än så länge men ligger o sover på en madrass i vardagsrummet just nu...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0