I have a dream...

Jag kämpar o kämpar men faller hela tiden tillbaka in i frestelsernas land. Varför har jag så svårt för att hålla mig borta? Det är ungefär som att frestelserna har gått ihop för att köra nån slags maktkamp emot mig. Har jag så svag karaktär eller beror det på stjärnorna? Att handla är en kamp varje dag. För vareviga gång så måste man gå förbi det där godisstället där chokladen ropar på mig. Det vattnas i munnen på mig bara jag skriver om det. Men varför ska det vara så svårt! Handlarna är smarta o egoistiska som fan! Ställ godiset närmast kassan så kan vi svaga eländiga människor inte hålla oss ifrån det. Vi blir fetare o fetare o behovet blir större o större. Samtidigt som landstingen bedriver kampanjer för att vi ska bli smalare. Men hur lätt är det då? Det är två stora drakar som står i varsin ringside o boxas mot varandra. Befolkningen ska må bra - Företagen tjäna pengar.
Vilket är bäst egentligen? Hjääääälp!
Marabou frossa

Kommentarer
Postat av: Petra

Är det dagens inköp på bilden?;)

2009-09-30 @ 22:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0