Alvin o flygplanet

Igår när vi satt o åt så berättade Alvin att efter maten skulle han köra flygplan. Jaså, sa jag. Vad roligt... ! "Mamma får åka med, inte pappa." Vi fnissade lite för Anders får aldrig följa med nånstans enligt Alvin. Så visar han att vi ska flyga upp i himlen o fram o tillbaka. Så säger jag: Jaha, men vart ska vi åka då? Flygplan svarar han. Ja, men vart ska vi åka med flygplanet? Då funderar han lite o säger: Vi ska åka till mormor.
Jag började nästan tjuta. Min lilla plutt. Mormor bor ju i himlen säger ju vi till honom. O så kom han då fram till att när vi ändå flyger i himlen så kan vi ju hälsa på mormor. Tänk att de små liven kan tänka ut så smarta saker. Man blir ju faktiskt imponerad över det o hur mycket som snurrar i de där små skallarna. Min älskling!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Ja tänk så kloka våra små barn är. De funderar bra mycket mer på saker och ting än vad vi ibland tror att de gör. Glöm inte bort att dokumentera inför framtiden.

2009-01-09 @ 11:35:47
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pia

Men vad fint sagt. Tror våra små grubblar mycket på saker och ting.

Häromdagen sa Stella att "Krut är min bästa kompis" (det är vår hund) Tyckte det var så gulligt.

2009-01-09 @ 13:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0