Huset då....

Eller husen kanske vi ska säga. Allt var i jättedåligt skick. Vi snackar TOTALRENOVERING. Det är i princip bara att blåsa ut hela skiten o börja om från början. Jag vette fan, alltså. På "vårt" hus så är det:
*sprickor i grunden
*avloppet är inte godkänt
*måste byta uppvärmning
*vi såg tydliga fuktskador i hörnet vid taket i ett av rummen. Gissar på grova fuktskador.
*Byta tak
*göra om badrummen, i ett av dem fanns det ingen ventilation
*köket var inget roligt. Fullt fungerande, men fult.
*varenda golv måste göras om.
*fasaden var katastrof.
*luktade fukt i varenda badrum.
*konstig panna i en klädkammare, gissar på att det var en del av uppvärmningen men jag har inte en aning.

TOMTEN:
*Gäststuga i livsfarligt skick, bara att riva
*hur mycket tomt som helst, shit alltså! Vem vill kratta löv?
*förrådsbyggnaden var så belamrad med SKIT att det var inte sant. Oj oj oj.

STORA HUSET, där ska ju inte vi "bo" så vi behöver ju itne fundera allt för mycket på det men:
*taket sviktade katastofalt mycket
*på punschverandans tak, alltså en balkong, var golvet så jävla ruttet att det gick sönder när folk gick på det.
*badrummen... oj oj oj...

Nä, jag kan inte ens fortsätta...det var så mycket...

Vi har satt ett tak som vi kan tänka oss eftersom det kommer ju kosta att renovera skiten. Jag vet allvarligt talat inte, men de andra är mer positiva än vad jag är. Läget är ju underbart, men vi får se...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Oj, oj, det var väldans mkt att göra. Ska ni köpa det så måste ni få ett väldans bra pris, annars är det inte värt det tycker jag. Av egen erfarenhet vet jag att det kostar att renovera och det tar tid, men om man köpt huset billigt, är beredd på mkt jobb och stora utgifter så är det ju värt det.

Svårt det där....

Det såg ju fint ut på hemnet även om man såg även på bilderna att det var lite slitet...

Lycka till med hus hur det än blir!



Kramar Kicki

2009-10-15 @ 09:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0