Julbord med vår fack-klubb

Årets julbord var på skandiateatern där mat intogs och sen var det teater.
Det började ju sådär...
På bordet står en vinare och fyra öl. Vi var sju personer vid bordet. Alla fick en varsin dryckesbiljett som gällde 2 öl/vinglas. Men jag körde ju! En servitris kommer fram till bordet o frågar:
-är det någon som vill ha Ramlösa?
-Ramlösa? Undrar jag. Nä, jag skulle vilja ha julmust.
-vi har tyvärr ingen julmust.
-har ni ingen julmust?! På ett julbord? Det var dåligt. Men du kan väl kila över till kiosken rätt över gatan o ordna det då...?
-eeh, alltså...nä...
-Nähä? Men har ni inget annat då?
-jag ska kolla, säger hon o tar med sig en öl o försvinner. Hon frågade alltså ingen annan vad de ville ha. O varför tog hon en öl?? Tänk om ingen ville ha vin då? Ska hon hämta tillbaka den ölen då? Ja ja.... Hon kommer tillbaka o säger att de hade colA så då tog jag det. Vi passar då på att fråga varför hon tog en öl. Få säger hon att hon ska plocka bort det när någon väljer alkoholfritt istället. När vi då påtalar att alla kanske vill ha öl o inte vin säger hon lite surt. PÅ VÄRMLÄNDSKA:
-jag gör bara som jag blivit tillsagd!
Då dog vi andra...:)

Maten var inte speciellt bra o presenterades dåligt i engångsförpackningar. Riktigt B.

När min älskade PEPSI, inte cola, är uppdrucken går jag till baren för att få en ny. DÅ ÄR DEN SLUT?!?!! Amen ärligt? Menar de allvar!! Det enda hon erbjuder är Ramlösa. WTF?? Tog en jävla Ramlösa då men sen visar det sig att det FANNS PEPSI MAX!!?! Varför erbjöd hon inte det då?? En arbetskamrat beställer i samma veva ett glas vin o får en slatt upphällt i ett glas med....LÄPPAVTRYCK(!!!!) på. Så himla äckligt!! Då säger hon till o får ett rent glas o där häller hon upp vin från en BiB. Va?!?!
Låt mig säga såhär... Jag kommer ju inte rekommendera någon att äta där isf. Se gärna showen för den var riktigt rolig. Vi skrattade massor. Men maten o servicen var under all kritik!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0