Hälsokontroll

Idag var det dags för hälsokontroll. Vad händer? Jo, vaknar med asont i halsen o ett riktigt stopp i ena borren... Hur funkar en näsa egentligen? Hur kan man ha stopp i bara den ena? O varför rinner det snor konstant när det är stopp? Konstigt fenomen det där...
I vilket fall, slutpratat om min näsa, så cyklade jag dit o fick vänta lite. Sen kom hon ut o hämtade mig o så fick vi ta blodprov, blodtryck, vikt o sen cykla. På med en ISKALL *brrrr* pulsmätare under tröjan o sen trampa i sex minuter. Det var ganska tungt, eftersom jag har lite problem att andas pga förkylningen. Men det gick bra tyckte jag...
SEn skulle vi läsa av resultaten. På kondisen är 6 max o lika med elitnivå, jag hade 5+!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag höll på att trilla av stolen, dö, ja... jag vet inte allt. Fick iaf en stor chock! Min kondis så bra? Nä, det kan inte stämma... Men det gjorde det. Hon blev ganska förvånad själv o räknade om på det en gång till men kom fram till samma sak... SKAPLIGT BRA! Frågade vad jag hade gjort i idrottsväg fram till 20 år? Eh...? Krökat, dansat o rumlat i sänghalmen...? Fast det kunde jag ju inte säga... Så jag svarade "jag höll på med ganska mycket idrott fram till 12-13 år, sen la jag av..." Hon tyckte fortfarande att det var lite konstigt, men det hjälpte ju inte att räkna om på det...vi fick ju samma iaf. DÄ NI! *nöjd* Det blev lite sämre när hon hade räknat in vikten också, men det var fortfarande väldigt bra! Jag är superglad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0