Kärring?

Jaha, då är man kärring nu då? Eller medlem i klubben? Eller helt enkelt bara en snärta med kortare utgångsdatum..... Som gammal mjölk? Måste jag reas ut nu, eller vadå?
Jag känner mig i vilket fall som helt nyproducerad mjölk, RÖD mjölk... Som det lilla fetto jag är! Kämpar med min stegräknare o hejar på mina gubbar i laget, vi måste ju nå Prag innan utsatt tid, men det är ju så jobbigt...
Ja ja... jag är ju ett år närmare döden, vad gör ett kilo här o där?

Idag blev jag ny ägare till en röd liten pärla! Snabb som blixten sägs den vara också...Min nya kamera!!=)


Fin va?

Igår besökte vi Kolmården, La familia! Det var underbart! 19000 steg o ont i fötterna, men det var det helt klart värt! Men varför är delfinshowen så dålig? Eller är det också ett led i att man blivit dam nu? Jag minns när jag var liten, man ville sitta längst fram o bli nerskvätt av de stora delfinerna. O när man väl blev det så skrek man gällt, precis som om man inte visste att det skulle hända? Fånigt.... men man var ju barn också. Men allt var så himla BRA då... Det är det INTE nu... Eller har det med spänningen att göra? Mysigt var det iaf... Sen skulle vi kolla på apor - Chimpanser. Men inte Alvin inte... det stog ju en buss parkerad där... Den var mycket mera spännande... Så han rymde bakom ett hus o en STOR skylt där det stog "ENDAST PERSONAL". Där bakom var man mitt i skogen o då ser jag två söta ekorrar som leker i ett träd. Jag sätter mig på huk o pekar o säger "titta ekkorrarna, Alvin". Vad gör betong-ungen då? "Mamma, kolla bussen..." Vad säger man?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0