Pratar du italienska?

Var på Anders jobb igår. Han har ju bytt kontor så vi ville se hur de har det. Träffade killen som också hyr kontor där. Jag har träffat honom förut då han var kompanjon med Mauds son. I vilket fall så står Alvin o leker med några röda skinnstolar som de hade i sin foajé. De gick att snurra så han tyckte det vara skitroligt.  Då säger killen nöjt " Ja,  de är ju italienska som XX skulle säga..." Då tittar jag på honom o säger "Jo, fast vad jag vet ska han väl inte prata med dem?" Han gick då... Men ursäkta liksom, vad menade han? Att Alvin skulle vara rädd om dem för de var dyra? Eller var det bara för att tala om att de faktiskt VAR dyra. Jag tror på det senaste men det vet jag ju inte. Jag tycker sånt där är så töntigt. Som Tyra sa i Top Model häromdagen "Just because it´s labeled, doesn´t make it work" Det var så klockrent sagt när den där nöjda "modellen" stog  o sa att det var "moschino" byxor. Who cares, liksom?

Men jag är inte bitter....*s*


Fick ett smärra psykbryt på Anders igår. Han satt o funderade på att köpa nya däck till sin bil. Han ville ha mud-däck? Ursäkta? När ska han åka i gegga då? Då skrattade han bara o sa finurligt "nån gång ska jag det". Säkert... Då sa jag att det känns ju lite konstigt att han kan "planerade" att köpa däck för 8.000 kr när vi inte ens kunde utnyttja min 30-årspresent när JAG ville det. Sen blev det en liten diskussion om det. Alltså, en glad diskussion men ändå började mina tårar rinna. Kände mig som en liten bortskämd unge som inte fick som hon ville... Men det kändes verkligen som att hans däck, som han ändå inte kommer använda inom de närmsta åren, var viktigare än min 30-års present. Det hela slutade iaf med att han stängde ner sidan o skrattade o sa att han inte fick köpa några däck för mig. Säkert... Han får jättegärna köpa sina däck. Bara jag får min present FÖRST! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0