Bajslådan

Fan vad svårt det ska vara med Alvins mage jämt. Han är ju typ ständigt förstoppad så man får hjälpa honom ut med skiten. Fräscht? Nej, men vad gör man inte för de små liven?

Angående Oidipuskomplex så har jag nu fått massa bra råd o tips. Känner att jag gärna vill lägga ner ytterligare ett par ord om detta.
Nej, jag tror inte stenhårt på vad Freud säger. Men det skulle förklara en hel del hemma hos oss. Varför Alvin alltid sätter mig främst o pappa får inte vara med, vi ska inte gå hem till pappa osv. Jag tror inte att Alvin vill döda sin pappa och heller inte att han vill gifta sig med mig. Fast iof, vem har inte velat gifta sig med sin pappa eller mamma när man var små? Jag ville det iaf....=)
Det kändes mest skönt att få en titel på hans beteende och veta att det kanske inte är VI som gjort något fel.
Sen är det många som sagt att Anders och Alvin borde göra mera tillsammans. Ja, det kan jag hålla med om. Anders är ibland lite passiv o tycker att saker är så jobbiga att han hellre är hemma medans jag hellre hittar på saker. Sen kan ju inte jag själv påstå att jag tycker det är så himla uppfriskande att stå o kasta smulor till de där jävla ankorna. Men Alvin gör det, o då får ju jag beska med helt enkelt. Däremot så gör Anders och Alvin MYCKET mer hemma tillsammans än vad Alvin och jag gör. De leker mycket bättre än vad jag o Alvin någonsin gjort. Men visst... allt det vardagliga är det oftast jag som gör.

Lite bilder...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0