Vinterdag

Fy bubblan vad kallt det har varit idag. -14 grader! Burr! O käck som man är så tar man inte vinterkängorna utan snyggstövlarna. Smart va? Frös som en idiot om fötterna o vägrade vara ute. Tvingade på Linus o Petra att vara hemma o leka med mig o Alvin. Najs! Grabbarna busade o hade roligt (eller de slogs mest!) o morsorna fikade o snackade goja.
Mitt lilla monster är på storhugget idag. Så jäkla jobbigt! Allt är fel o han tjuter för minsta lilla. Får han inte som han vill så spottar han åt mig o jag blir galen!!!! Vad gör man? När vi åkte från Linus så somnade han. Vi lånade deras Brio Zenit också o tänkte prova på. Eventuellt köper vi den om den är nåt att ha. Den var lite glapp i handtaget, men Petra sa att den skulle det. Ja ja, vi får testa helt enkelt.

Efter bussfärden skulle vi handla mat på Mc Donalds. Kul! Kom fram till Filmstaden då började han tjuta för att två grabbar tryckte på knappen o öppnade dörren. Det skulle ju han göra. VÄl inne på Mc D gapade han så att folk vände sig om o suckade. O jag tittade på dem o suckade tillbaka. Vad är det för fel på folk? Tror de att man inte skulle göra nåt åt det om man kunde eller vadå? Nej, jag tycker det är en fröjd att höra min unge gå upp i falsett o tårarna sprutar.
Sen skulle han iaf inte ha kycklign, han skulle ha plättar. När jag sen beställde kyckling iaf så gapade han för att han inte fick den direkt. Sen kastade han vantarna, sen skulle han ha vantarna. Sen kastade han nappen, sen skulle han ha nappen. Sen kastade han Lollo, sen skulle han ha nappen. Så hölls det på. Skapligt irriterad kom jag hem o då fick Anders hämta honom i trappen. Sen kom vi upp, då tror anders att han har halsfluss. Jaha, suck! Kul liv, liksom. Nu sitter jag här o har monstret hängandes runt benet o skriker efter att få se pappa-bil på Youtube. Jag fortsätter ignorera o skriver lite till istället... La la la la....

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Precis så där beter sig Are när han är på det humöret. De ljuvliga små monstren!!! ;-)

2009-01-08 @ 09:58:44
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0