Spikmatta

 Bild från Expressen.se

Att tro eller att inte tro. Idag i Expressen står det att KO har stämt Shaktimattan för falsk marknadsföring. O ja allt kanske inte stämmer med verkligheten. Att mattan skulle bota migrän kan väl knappast någon tro på? Eller? Däremot kan jag absolut tänka mig att den  kan hjälpa till vid spänningshuvudvärk tex eftersom den triggar igång kroppen på olika punkter, vad jag har förstått.
NÄr vi var o provade Afrikansk dans på Rörelsegruppen så testade vi att ligga på spikmattor o jäklar i havet vad ont det gjorde. Fattar verkligen inte hur man kan säga att det "skönt" att ligga på dem. Några sa att det var en vanesak. Men ursäkta? Vem fan vill VÄNJA kroppen att få ont? Fast ändå måste jag säga att jag är sugen på att köpa en. Jag som jämt har ont i ryggen o Anders som väldigt ofta också har ont. Kanske kan den hjälpa till, vem vet? Så jag är alltså lika dum i huvet som alla andra som säger att man "vänjer sig". Jag kommer lätt ligga på en stor kudde när jag gör det där. Så att jag sedan kan  hävda att allt är båg o bli förbannad på att jag är lättlurad...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0