Är det inte underbart

med vårkänslor? Jag ÄLSKAR våren! Fast jag älskar iof nästan alla årstider.
Våren - när man blir glad o det spritter i kroppen.
Sommaren - Brunbrända kroppar, solen skiner, havet är blått o allt är helt underbart.
Hösten - Det drar ihop sig. En mysig filt, tända ljus, varm choklad o en härlig bok.
Vinter - Tänk er en riktigt kall dag med mycket snö o solen skiner. Lovely!

Tyvärr ser ju inte verkligheten ut som ovan alla gånger. Jag önskar att man alltid fick gå omkring i ett litet lyckorus istället för att hitta fel o brister i allting. Varför gör man så? Varför ska man alltid krångla till allt? Don´t worry, be happy känns som ett bra mantra att rabbla ett par gånger om dagen. Vad har man att vara bitter för egentligen? Man har en karl som älskar en, ett barn som är helt fantastiskt o ett bra jobb. Var nöjd med det, Jenny. Men man kanske inte funkar så? Man vill ju alltid ha mer på nåt konstigt sätt. Nä, nu får det vara nog. Hädanefter ska jag vara glad åt att jag lever o mår bra tillsammans med min älskade familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0