Tisdag

Tänk att tiden kan gå så fort ibland. Den susar förbi som ett X2000 på väg till Malmö. Galet fort. Vad hände? Vad gjorde jag under tiden? Är jag gammal nu? Med tanke på att min älskade unge fyller 3 år så börjar det väl närma sig tantgränsen? Eller? De gråa stråna döljer sig fint i det blonda håret, säger som Anders brukar säga om sina grå strån "Det blir så i solen...". Säkert!
Vet inte om jag ska dra ner på stan o kolla på lite skit till Putte till lördag, men jag drog ju en repa igår o hittade inget roligt. Han har ju allt känns det som. Vad svårt det är! Vad ska man köpa? Allt han vill ha eller behöver har vi redan önskat till honom.
Ikväll blir det familjedag på dagis. Det ska bli supermysigt så idag efter jobbet ska jag hem o steka ägg som vi ska ha med oss. O mackor, korv, rädisor, gurka, kakor o kaffe. Farmor o farfar ska också med.

Rolig grej som hände i morse var:

Alvin har ju blöja när han sover fortfarande. Så när han kom upp stog jag i duschen. Så frågar jag om han är kissnödig. "Nej" svarar han då. Nähä tänker jag o låter honom vara. En sekund senare kommer han inspringandes i badrummet o vrålar att han är kissnödig. O så får han inte av sig blöjan så jag fick ju hoppa ur duschen med vatten rinnandes av mig, slet upp blöjan o bad honom sätta dit ankan (lilla ringen). Ja svarar han o gör det. Precis när han lagt på ankan så börjar han kissa... på GOLVET! *suck* men jag såg glad ut o sa oj, då vad tokigt det blev nu. "Det gör inget mamma, man får kissa på golvet"... Eh? =)


Kommentarer
Postat av: Lina

Gammal för att LA fyller 3?? Vad ska jag vara då? DÖD?

Vad duktig han är med kisseriet..fast det kom på golvet :-)

Kram

2009-05-26 @ 14:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0