Föräldramöte

Ikväll är det föräldramöte för hela slanten. Egentligen skulle Anders ha gått, men eftersom han jobbat sent hela veckan ville han hellre vara hemma o vara med Alvin. Gulligt! Jag har INGEN lust att gå. Det brukar, ärligt talat, inte vara så jättegivande på de där tillställningarna. O så ska de alltid skälla om att man måste vara i tid på morgnarna, vilket jag aldrig är, o så får jag pissdåligt samvete o så känns det som att alla VET att det är jag som jämt är sen vilket gör att jag vill sjunka genom golvet o gömma mig. Men jag KAN verkligen inte komma i tid. Under alla år jag jobbat på NT har jag kommit mer försent än i tid. Jag är helt enkelt fem minuter sen... till ALLT. Ja, det är jobbigt. Ja, det är kanske oansvarigt. Men alla har lärt sig med tiden o det har blivit accepterat på nåt konstigt sätt. Då är det svårt att ställa om sig... uppenbarligen. Ja ja... vi får väl se.
Vi ska iaf bestämma lektajm med Melvins mamma idag, det kommer Alvin älska.

C U, Puss!

Kommentarer
Postat av: Tanten

Ha ha det där låter exakt som våra föräldramöten på dagis. Där skäller de också varje gång och påpekar vikten av att komma i tid på morgonen, när det är frukost. Det är jag och en pappa som alltid kommer samtidigt, nästan. Och försent. Men what the f, dagis ska ju vara anpassat efter våra tider - så de får helt enkelt gilla läget!

2009-10-09 @ 09:59:26
URL: http://itsmychaos.blogspot.com
Postat av: Petra

Har sagt det förr.... har världens bästa dagis! Kommer vi försent är det ingen som klagar, bara för mig att följa mitt barn in till frukosten och han blir väl mottagen men det blir inget vinkande i fönstret den dagen.

På våra fmöten e det ingen som klagar på något. De ska ju vara informativa och en möjlighet för oss föräldrar att ställa frågor och kunna disskutera!!!!

2009-10-09 @ 21:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0