Nära-döden upplevelse

Jag livrädd för tandläkare, det är min största skräck i livet typ. Tyvärr har ”min” tandläkare slutat på Thea så jag skulle få en ny.

Min tid var 8,30, jag kom dit 8,35 o fick sätta mig o vänta. FEM ÖVER NIO hämtade de mig… då var jag skapligt hispig redan då.

Lägger mig istolen, presenterar mig för en tandläkare som hette Christina. Började så där, hörde knappt vad hon sa. Så fort jag lägger mig i stolen börjar jag tjuta, hon har inte ens börjat. Sköterskan frågar om jag tycker det är obehagligt, ja svarar jag. Hon ger mig en bedövning, jag säger att jag behöver två. Hon säger nej, jag säger Jo, hon säger vi kör ändå…eh va? Hon börjar, jag rycker till o får tillslut en bedövning till. Jävla kärring!

Hon börjar laga, jag säger att det ilar, hon säger att det inte gör det, jag säger jo… hon fortsätter, jag rycker till igen o tjuter ännu mer. Hon säger ”vad är det nu?”. Jag säger att det ilar o att de brukar lägga en bomullstuss innanför läppen på överkäken, hon säger att det inte kommer hjälpa för det är antagligen för jag har massa småhål. Till slut lägger hon en där iaf, o ilningarna försvinner. Idiot! Sen fortsätter hon laga o sen lägger hon en till bomullstuss  i underkäken o fortsätter gräva. Jag ligger på britsen o skakar o försöker andas. Rätt som det är så kan jag inte andas! Jag har fått nåt i halsen o börjar hosta o får kräkreflexer o kan inte ANDAS! Det känns som en jävla evighet men det tar säkert bara ett par sekunder, men jag tror att jag ska dö… kommer ingenstans liksom! Tillslut säger sköterskan, ” Men nej, bomullstussen!” Då slutar hon gräva o jag kan äntligen sätta mig upp o försöka hosta ut den där jävla tussen…! FY FAN VAD RÄDD JAG BLEV! Började tjuta ännu mera o då säger den där jävla människan åt mig att jag ska andas genom näsan, jag säger att jag inte kan det (jag kan aldrig andas genom näsan, det är därför jag jämt sitter med öppen mun), hon säger att det är bara för att jag gråter, jag säger att nej, jag kan inte andas genom näsan. Hon frågar ”Vadå? Är du munandare, eller?” Ja, svarar jag… sen fortsätter hon. Då lyckas hon riva mig på överläppen, vilket gör att jag rykte till igen o då säger hon döirriterat ”men vad är det NU då?”. Jag tjuter o säger, du rev mig på läppen med den där maskinen. Hon brydde sig inget om det utan fortsatte… Fy fan vilken jävla pärs, tror ni jag kommer gå tillbaka till den där jävla tandläkaren igen eller? Skulle inte tro det…


Kommentarer
Postat av: Tess

Skulle heller inte gå tillbaka till den tandläkaren. Har själv äntligen hittat en på Hageby som jag gillar.



Hon introducerade lustgas för mig redan första gången jag var hos henne när hon märkte hur rädd jag var och det var verkligen en lättnad. Den gången grät jag när jag gick därifrån för jag var så glad att allt hade gått bra och jag kände mig avslappnad för första gången hos Tandläkaren. :) Har sedan fått det varje återbesök vilket är underbart! Önskar någon hade berättat för mig tidigare att dom kunde ge det.

2010-01-26 @ 14:38:46
Postat av: Sandra R

Vilken apa! Fy f*n, jag hade anmält henne så att de vet det ifall där är fler patienter som blir illa behandlade. Hon kan ha någon social kompetens öht!

Här sitter jag och retar upp mig. Hoppas det känns bättre nu. Kram

2010-01-26 @ 15:48:09
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Sandra R

Hon kan INTE ha någon social kompetens ska det stå i förra kommentaren.

2010-01-26 @ 15:48:59
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vilken bitch till tandläkare!!!

2010-01-26 @ 16:06:30
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Katja...

Men fy fan..låter som min tandl...som jag hade sist..



Hatar oxå verkligen tandl..Bt tandis och hoppas du hittar en som är bra och kan ta din rädsla på ett bra sätt...Min ord Tandis, han är super bra..



Kramis

2010-01-26 @ 21:42:28
Postat av: Åsa

Usch och fy så hemskt... Stackare!

Verkligen vidrigt att hon var så osympatisk!!

KRAM!

2010-03-05 @ 10:33:10
URL: http://asasminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0