Fejjan

Igår när jag satt o kollade på fejjan så ser jag att en tjej jag känner blivit kompis med en kille på fejjan. Jag blev skitnervös.
Den där killen är en fd kompis (inget annat) till mig. Vi hängde jämt ihop o hade skitroligt och gjorde tokiga saker. Han var en såkallad "värsting" o hade inte haft det så lätt i sitt liv. I början var det lite "tufft" att hänga med honom men det visade sig att han var en superfin kille långt där inne. Vi hade många djupa, fina samtal om livet i största allmänhet. Sen en kväll så hamnar han i slagsmål (som vanligt) vilket jag då gick emellan. Det slutar med att han spöar mig istället. När jag sen ligger där på marken o ropar på hjälp så kommer en av hans kompisar fram. jag tror ju självklart att han ska hjälpa mig, men det slutar med att han sparkar mig i huvudet o sen går de därifrån.
Efter den dagen har vi inte pratat med varandra, eller jo...efter ett par år så började vi hälsa på stan p åvarandra.
Killen har knarkat, suttit inne, slagit sina tjejer o jag har hört om så jävla konstiga grejer han har gjort. Jag önskar verkligen att han har tagit tag i sitt liv och att han inte håller på som han gjorde förut.

Iaf så blev jag självklart skitnervös över att den här tjejen blivit ihop med honom, men som tur var så var det inte så. Det visar sig att de spelar innebandy tillsammans - med honom o hans tjej. Och automatiskt blir jag orolig för den där tjejen han är ihop med. Undra hur mycket han spöar henne, knarkar han ännu?. Är det samma tjej han var ihop med förut så har hon barn - hur beter han sig mot det barnet? Jag vet att jag inte ska bry mig, men jag kan fan inte.
Han var så jävla bra o så var han så jävla dum i huvet. Det kanske inte är hans fel att han är så, eller VAR så. Men det var så jävla synd. Han var en riktigt fin kille som det gick åt helvete för. Jag hoppas verkligen att han rett upp allt gammalt skit....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0