I am a hero

Måndag dag. Är hemma med monstret eftersom han blev magsjuk i helgen o jag missade dansbandskampen. Denna kamp som jag längtat efter i flera månader. Skitunge! eller rättare sagt. Spyunge! Damerna var där o hade kul o jag fick se det på tv med handen i chipspåsen. Inte lika skoj.

Tillbaka till måndagdag. Gör mig i ordning för föreläsningen ikväll. Morgan Alling och Lennart Linden leder en föreläsning som heter "besvärliga människor". Den var jättebra! http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article867670.ab 
Efteråt står jag utanför Pressbyrån i valet o kvalet om jag ska handla hem lite tantsnusk eller inte. Ringer Anders o frågar om han vill ha nåt. Inte tantsnusk alltså, men nåt annat. Nej, det ville han inte. Okej, jag ska bara handla lite o sen kommer jag. Jag sa inte att det var tantsnusk som stog överst på listan, men det spelade ju inte så stor roll egentligen.

Cyklar hemåt. Öppnar porten till valvet o går genom valvet. Ser grannparet med hund som står o tittar upp i trädet. Hejar på dem. Hör en katt som jamar hysteriskt. Tittar på grannparet som tittar galet upp i trädet. Vad gör ni? Hör du en katt? undrar de. Ja, men den är inte i trädet. Den är ju här borta nånstans, säger jag o pekar bort mot en port. Granntjejen o jag går o kollar. Där ligger den. En liten gullig kattunge, kanske 3 månader gammal o jamar H Y S T E R I S K T! Stackarn! Vad gör vi?

Vi började kolla om nån hade fönstret öppet i närheten - ingenting. Vi kollade om nån var ute o letade - ingenting. Jag sprang bort till Konsum o kollade om nån hade satt upp en lapp. Det var det , men det visade sig att den katten var fullvuxen så det var inget napp där heller.

Ringde på hos grannen, som är kattälskare, för att höra om hon hade nåt tips. Hon sa - ring fiahemmet! Ja, absolut men då hade de stängt. VAD GÖR MAN? Då säger den andra grannen att hon har en kattbur i källaren, dit vi inte kan komma in efter kl 21.
Hon springer in o ringer en av grannarna i den porten som kommer ner (efter att hon sagt att jag hade sagt att hon kunde ringa honom. Han var lite skeptisk först, men när han hörde att jag var inblandad gick det bra...hahahah!) Han kommer ner o öppnar.
Grannkillen blir kattbiten. De får in katten i buren.
Grannparet tar hem katten. Kattälskaren o jag går in till henne o skriver lappar som vi sen ska gå ut o sätta upp på portarna.
Då slår det mig - Shit, jag kanske borde ringa hem! Kollar mobilen. Då har A ringt 2 ggr till mig. Ringer upp honom o han är galen! "Va fan håller du på med? Du ringer o säger att du är på väg hem o så kommer du aldrig. Fan jag blev ju skitorolig juh" Oj, då! Dumt av mig. Förlåt!
Kattälskaren o jag går runt o sätter upp lapparna. Jag kom inte hem förrän kl 22. Vilken pärs! Men lyckligt slut hoppas jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0