Trött, tröttare, tröttast

Den här veckan börjar jag jobba kl 06. Det är svinjobbigt! Jag går vanligtvis upp ungefär samma tid som jag måste den här veckan, men ändå så är denna vecka så mycket jobbigare än alla andra.
Igår vaknade Alvin samtidigt som jag, så han gick upp 05,20. Lite väl tidigt tyckte jag, men han vägrade somna om.
När jag hämtade honom på dagis så var han på ett strålande humör, men det sänktes ju närmre vi kom vår hem. Eländet började i trappen.
Detta började han tjuta för:
-han hade ont i benet o kunde inte gå uppför trappen. Det har jag också var mitt svar.
-han kunde inte hänga upp sina egna kläder.
-han fick inga brev i postlådan.
-han fick inte öppna MIN post tillräckligt fort.
-han ville äta köttfärssås o spagetti o inte biffteki.
-han ville spela wii mariokart
-han kom sist hela tiden när han spelade wii
-han ville inte äta.
-han ville att jag skulle mata honom.
-han ville inte ha mjölk.
-han ville inte ha mat.
-han var hungrig.
-han ville ha mjölk.
-han fick inte ha lollo när han åt mat.

Tillslut blev jag så jävla förbannad att jag sa att han ska han fortsätta o tjuta så kan han lika gärna gå o lägga sig. Då tog han Lollo o tassade in till sig o la sig. Han somnade på 1 sekund. Jag tittar på klockan... 17.15. Aj då! men han sov hela natten så det gick ju bra...=) Men det var en konstig feeling o sitta hela kvällen helt lonely. Anders o jag tittade på varandra o garvade lite...helt fel ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0